En dator, en vän.

¨
Min dator är på väg till Polen. Utan mig. Jag tycker att vi ska ha en tyst minut och hoppas på att den överlever.

Förra veckan sprack det. Den orkade inte mer. Inte så konstigt, med tanke på att den var nerknarkad av filmer, musik, bilder och annan skit, som bara får kallas skit i det här sammanhanget. Den slocknade, och paniken var snart ett faktum eftersom all fantastisk och irreplaceable skit fanns där. Som tur var fanns min Far som räddaren i nöden och körde HLR på den, och lyckades föra över filerna till ett minne. Puh!

Efter samtal med återförsäljaren är datorn nu påväg till Polen på rehabiliteringsläger, på försäkringens bekostnad. Medan min käre vän är på semester i baltikum, får jag nöja mig med min systers dator tills vidare, vilket är påpassligt, eftersom systern själv är i Gambia och roar sig, utan mig.

Nu är den tysta minuten över.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0