Mögliga kastanjer och mördarsniglar.


Usch, usch, fy och blä! Mitt improviserade sommarjobb är inte att leka med. För det första funkar ingenting. Det känns som att ju mer rengöringsmedel jag sprutar på väggen, ju skitigare blir det. Plus att jag truktar att vi har en spindelkoloni mellan plankorna. Att jag måste flytta bort allt bråte bakom garaget förbättrar inte saken heller. Spindlar och gråsuggor kryper fram. Blää. Och att jag kikar ner i en påse och upptäcker att den är full med mögliga kastanjer och några lyckligt lottade mördarsniglar som kalasar på läckerheterna gör att jag ryser i hela kroppen.

Nej, vissa dagar önskar jag faktiskt att jag stog och plockade upp varor på ICA. Hoppas bara att solen tittar fram snart, så att man i alla fall blir lite brun på kuppen. Jag menar, vad är det här för sommarlov? Med regn och 13 grader? I och för sig har jag avrättat så många spindlar idag att regnet troligtvis håller i sig fram till november. Brrr..

Nu fryser jag som en kamel efter att ha arbetat i blöta kläder. (Råkade nämligen lyfta upp trycksprutaren lite för häftigt så att slangen med vatten åkte ut. Resultatet blev att slangen, som var riktad rakt mot mina ben, attackerade med världens tsunamivåg. Nu är jag blöt.^^) Dags för ett varmt bad med en bra bok i handen. Varför inte läsa några sidor i "Allt du behöver veta för att överleva det 21:a århundradet"? Usch, usch, fy och blä. Då tror jag nästan att jag hellre tampas med de stridslystna mördarsniglarna.




Vidrig.. Usch, usch, fy, blää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0