Tillbaka.

Borta bra men hemma bäst!

Igårkväll kom jag äntligen hem. Vet inte om jag hade hemlängtan. Det känndes inte så, men när jag väl kom hem känndes det som jag hade hittat tillbaka till mitt. Det kändes skönt. Tryggt. Det bästa med att åka bort är att veta att man faktiskt har något att komma hem till.

Grillade middag med mamma och pappa och pratade om resan. Mys. Saknar dock Syrran som en galning - hon är på Gotland med Maja, Emmelie och Celina och kommer inte hem förresns torsdag. Saknad. En person fattas innan mitt hem är fulländat.

Idag packar jag upp. Minnen från resan tar upp hela hjärnan hela tiden. Det var verkligen Resan med stort R. Människorna, skratten, skriken. Livet fanns i luften. Jag kunde känna det. Nästan ta på det. Livet. Det var nu, det var då. Snart kommer min nästa del i livet. Gymnasiet. Men innan nästa del ska jag leva lite i nuet, lite mitt emellan allt stort som händer. Leva sista delen av sommaren, med vänner, musik, sömn, segling, allt. Precis som jag gjort hala första delen av mitt sommarlov.

Brighton var något speciellt. Det var allt. Mina minnen är bland de bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0