2009.

Har ni nyårslöften?

Jag har nog aldrig har haft ett, eller i alla fall alldrig behållt ett. När jag var liten var det bara töntiga grejer som att sluta svära, men det nyårslöftet gick ju åt helvete. Att ha godislöfte som nyårslöfte är ganska populärt, men det har jag redan försökt mig på, och insett att det inte är något för mig. Det tog två timmar tills Sara kom på mig med en Algrens bilar i munnen. Efter det insåg jag att det inte var någon idé att göra några vidare försök.

Jag beundrar de människor som klarar det. De som bestämmer sig för att genomföra något - bestämmer sig för att lyckas - och verkligen gör det. För mig gör det varken från eller till om det är ett löfte eller inte, jag har inte tillräckligt med tålamot att lyckas. Därför valde jag att inte ha några löften - som ändå garanterat kommer brytas - i år.

Om man inte försöker, kan man ju inte heller misslyckas.
Men att inte försöka kan också ses som ett misslyckande i sig.

Kanske inte bara när det har med nyårslöften att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0