E-net, no more.

Attans pankakor. Grannarna i Åre - vilka i och försig aldrig har setts till i huset - har kopplat ner sitt nätverk. Det var dessvärre nätverket som vi använde oss av. Numera har vi alltså inget internet - med andra ord; jag och Millan håller på att få abstinensbesvär. Hur överlever människor utan tillgång till dator?!

Nu sitter vi som två små IT-hackers med varsin dator i knät på Tott hotell. Jag håller på att bli förkyld och jag är ganska överygad om att någon gick utt i natt och tryckte ner rakblad i halsen på mig. Det är i alla fall så det känns.

Första skiddagen var supersolig och nu är jag (nästan) brun! Jag är i vilket fall som hels inte samma bleka spöke som för tre dagar sen och jag kan se mig själv i spegeln utan att skrika på morgonen. Det var 8 grader ute och jag satt på balkongen och solade i bikini på eftermiddagen medan familjen åkte skidor - inte dåligt! (Att jag tio minuter senare höll på att frysa ryggraden av mig, och gick in och hämtade filt efter filt ända tills jag tog fram skidjackan, är en annan historia.)

Idag orkade jag inte med några skidor. Tog en sovmorgon (ända tills jag blev väckt av Moa) och chillade galet hela förmiddagen och lite till. Var nyss nere på byn. Spanade på folk och tittade lite i affärer.

Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0