Lev i nuet.

Nu börjar jag nästan bli van vid det här. Bloggandet alltså. Känns på ett sätt ganska skönt. Att veta att man bara kan sätta sig ner och berätta för någon och ingen allt som händer och allt man tänker. Det är som någon sorts terapi. Det är precis vad jag behöver.

Tänkte förresten på det F skrev om tiden. Jag känner bara att det är så sant, kunde inte sagt det bättre själv.

Nu när han väl satt igång mina, ibland ganska tröga, tankebanor kan jag itne låta bli att tänka på det. Tiden. Den är så värdelös men också så viktig. Mest känns den ganska värdelös. Det är den som gör att man blir stressad. Om inte tiden fanns skulle det inte finnas några måsten till bestämda tidpunker. Vore det inte bäst om man bara gick och la sig när man var trött, gick upp när man kände för det och åt när man var hungrig, istället för att för att gå och lägga sig i tid för att orka gå upp när väckarklockan ringer för att sedan äta lunch varge dag 12.00 i skolan.
Men utan tiden skulle det inte finnas något nu. Och det är något av det viktigaste i livet. Att leva i nuet, precis som I brukar säga. Tänk inte hela tiden fem år framåt, man måste försöka leva livet för stunden och göra det bästa av olika situationer (något som jag vet att jag själv är mycket dålig på). Om du ständigt lever framåt i tiden missar du ju hela tiden allt som händer nu, något som du säkert ångrar om fem år då du tänker ytterligare fem år framåt.
Ojdå, nu vart det invecklat. Jag vet inte om ni hänger med i mina tankebanor, det gör i alla fall inte jag längre.
Hoppas att ni got the point, lev i nuet.

Kram, puss och gonatt, hoppas ni får ICA-kundkorts rabatt!

Kommentarer
Postat av: Sara.. igen

Käraste vän. Terapi?? Mår du dåligt eller? Gillar att läsa din blogg men måste säga att du ibland låter som en självmordsbenägen deprimerad tonåring, vilket absolut inte är fallet! För att skydda dig från dina läsares kvickhet att dömma uppmanar jag dig nu att tona ner på deppinlägg och skriva något posetivt ones in a while. Dit liv är inte hemskt, snarare tvärt om. Att ha en syster som jag borde ge dig glädje nog att skriva vart annat inlägg glatt. Okej?

2008-09-13 @ 12:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0