Tråkigt men nödvändigt.

Igår fick jag plötsligt lust att ta tag i saker och ting (och det händer inte så ofta kan jag säga). Jag blev bara så trött på att mitt rum aldrig vart klart och att grejer hela tiden låg framme överallt i rummet. Så jag tog mig i kragen och började arbeta.

Satte upp en hylla ovanför sängen.
Kastade ut gamla nattygsbordet.
Rensade ur hela bokhyllan och släpade ut den.
Skruvade ihop nya skrivbordshutchen.
Städade hela skrivbordet och stvättade med såpa.
Städade ur byrån och sorterade grejer.
Kastade massa gamla saker som låg och skräpade.

Det tog hela dagen, cirka 10 timmar, men när jag såg resultatet var det definitivt värt det.

Idag har det hittills varit plugga som gäller. Har sjukt mycket framöver. Men jorden slutar inte snurra runt sin egen axel för det. Nu ska jag och Syrran ut på promenad i stormen. Chao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0