Första seriematchen.

Efter flera timmars knåpande som resulterat i 7 A4 sidor om hinduismen, en tripp till eskilstuna och ett varmt bad senare tänke jag nu skriva lite snabbt om dagen.

I morse var det bara upp och plugga som gällde, precis vad man drömmer om att sysselsätta sig med en trött söndagsmorgon, men that's life. På eftermiddagen bar det av till Eskilstuna där vår första match i serien skulle hållas. Laget var på toppenhumör och stämningen var kanon som vanligt. Innan matchen drog igång var det en kille som spelat tidigare som kom fram och pratade med oss.

- Hej, vart är ni ifrån?
- Dalarö.
- Vart ligger det?
- I haninge.
- Va?! Inte visste jag att det fanns något som hette Dalarö i Handen, och jag bor ändå där!

Det är först när sådana saker inträffar som man förstår hur off Dalarö egentligen är.

Matchen gick bra, eller i alla fall helt okej. Och med tanke på att inte ens Stockholms Vingar lyckats vinna över Eskilstuna, så spelade vi bra, trots att vi inte vann. Vi gav dem i alla fall bra motstånd.

Nu är det dags att sova, är halvdöd. Men det är bra, det bevisar bara att jag lever!

Puss och Gonatt, till alla er som medverkar i massmediedebatt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej Ella nu har du fått det har om bakfoten han bodde i Bromma men visst vad Haninge var för något ställe;)

2008-10-13 @ 22:03:06
Postat av: Ella

Haha, okej :P Men jag brukar ju få allt bakom bakfoten, så då är det ju som vanligt då ;)

2008-10-14 @ 16:16:26
URL: http://elladavidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0