Trött och tankfull.

Alldeles för sent för att sitta uppe och skriva, jag vet. Eller i alla fall om man ska upp tidigt och spela mot Eskilstuna imorgon, men det bara blev så.

Jag har tänkt på en sak ganska länge, och det är hur otroligt ofta jag tänker "tänk om jag inte hade.../Tänk om jag hade...". Det känns som allt man gör alltid påverkar vad som kommer härnäst, för det är väl så det är, right? Det man gör idag påverkar alltid morgondagen. Men frågan man alltid ställer sig själv är, var det rätt eller fel? Vad hade hänt om jag gjort tvärtom? Hade jag ångrat det, eller hade jag varit glad åt mitt beslut?
Problemet är att man aldrig får svaret. Det här är bara frågor som kommer snurra runt i mitt huvud utan svar. Och tiden går inte att spola tillbaka, man kan inte göra saker ogjort, saker osagda eller beslut ändrade. Det är något du måste fortsätta leva med, och det finns saker du alltid kommer att undra över.

Så hur mycket man än vill, så går det inte att gå tillbaka i tiden och ändra något. What's done is done. Jag måste inse det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0