Fotspåren i sanden.

Fotspåren i sanden

Jag drömde en natt att jag gick längst en strand tillsammans med Gud.
På himmlen trädde plötsligt händelser ur mitt liv fram. Jag märkte att vid varje period i livet fanns fotspår i sanden.
Ofta fanns där två par fötter.
Det ena var spåren från mina egna fötter,
det andra var Guds fotspår.

Men ibland såg jag att det bara fanns ett par fotspår i sanden. Det gjorde mig ledsen, eftersom det var just vid de jobbiga perioderna i mitt liv.
Jag sa till Gud: "Du lovade mig att du alltid skulle gå vid min sida. Men jag har sett att det bara finns ett par fotspår i sanden vid mina svåraste stunder. Varför övergav du mig när jag behövde dig som mest?"
Gud svarade: "Mitt barn, jag älskar dig och skulle aldrig överge dig. När du bara såg ett par fotspår, då bar jag dig."

Ett minne från konfirmationen.

Kommentarer
Postat av: 发

Cute text, fett sorglig dock.. Hörde den på min konfirmation också =)

Är det ett sätt för Ella att säga att hon saknar någon eller är det "ett minne från konfirmationen" ?

2008-11-21 @ 16:30:47
Postat av: Ella

Den frågan kan jag besvara när jag vet vem som fråga!

2008-11-22 @ 00:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0