Vad vore blott en pepparkaka utan mjölk?

Bakade lite med mamma nyss. Mysigt. Det är bara vi hemma. Syrran är på vift någonstans och ska sova i lägenheten, jag tror hon är på konsert. Pappa drog till Åre.

Utspelat på släktträffen:

Pappa - Jag har hittat en kanonsajt med en 48-timmars väderprognos!
Farmor - Vad ska du med den till? Räcker det inte med att titta ut genom fönstret?
Pappa - Nej, nej! Ser jag att det kommer snö i Åre betyder ju det att jag har 48 timmar på mig att ta första bästa tåget dit!

Freak, säger jag bara. I och för sig skulle jag inte banga på att dra med jag heller, om jag bara inte hade en skola att gå till..

Dags att fortsätta knapra pepparkakor! Puss på er!

Ps. Glömde jag säga det? Jag ska vara Lucia på Fredag! Jippie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0