Vad gör det om 100 år?

"Vad gör det om hundra år?"

Det är ett uttryck jag använder mig av dagligen. Kanske just för att det är så det känns, eller kanske för att det är så det är. Jag menar, om du gör något pinsamt, säger något som är helt fel eller misslyckas på ett prov, så påminn dig själv att titta framåt. Om tio år kommer allt vara glömt och förträngt, så varför oroa sig så mycket?
Visst, ibland kan man väl få älta något ett tag, men glöm inte bort att det bästa du kan göra är att lägga det bakom dig. Vem vet, det kanske bara är en av alla roliga händelser som du kan skratta åt i framtiden.

Dags att sova, det är som sagt en dag imorgon också, trots att det kanske inte alltid känns så!


Kommentarer
Postat av: Sara

Sorglig som jag är måste jag påpeka det samma om bra saker som man gör. Vad kommer alla bra saker man gör idag spela för roll om hundra år?

2008-12-10 @ 13:31:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0