Att söka, eller inte söka, det är frågan.

Frågan är kanske om jag vågar. Det kan bli sjukt pinsamt.Tänk om de tycker jag är skitdålig, eller helt värdelös. Kommer jag klara det? Men å andra sidan - Vad har jag att förlora? Om det skiter sig, so what? Då har jag i alla fall försökt.
För tänk vad roligt det vore om jag kom in. Fantastiskt rent ut sagt. Och han sa ju faktiskt att de inte var som idoljuryn direkt. Kanske jag ska göra det ändå, kanske.
Men du måste medge att det låter en aning skrämmande - Intagningsprov på Viktor Rydbergs musikprofil. Och med tanke på att de bara tog in en pianist förra året, eftersom de andra inte ansågs hålla tillräckligt hög klass, gör ju inte att jag blir mindre vettskrämd precis.
Men som sagt, vad har jag att förlora?

Ja, jag tror faktiskt att jag ska göra det. Vad är det värsta som kan häda? (Jag kan komma på alldeles för många svar på den frågan...)
Men man lever bara en gång, så varför inte ta chansen när man har den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0